V košíku nejsou žádné položky.

Zkusit
  • 14denní záruka vrácení peněz
  • 100% bezpečný nákup
  • Prodej na splátky
Jak dosáhnout rychlejšího metabolismu pomocí snídaní

Jak dosáhnout rychlejšího metabolismu pomocí snídaní

Správná strava má schopnost výrazně zlepšit fungování vašeho metabolismu. Nestane se tak hned, nýbrž v dlouhodobém horizontu, ale je dokázáno, že právě snídaně, jakožto první jídlo dne, může zrychlit metabolismus, pokud je zdravá a nutričně vyvážená.

Rychlý metabolismus neznamená přínos jen pro hubnutí, ale pomáhá také zbavovat tělo toxinů, zlepšuje činnost krevního oběhu, buduje imunitu a zároveň díky němu naše pleť může vypadat o několik let mladší. Bohužel, metabolismus věkem zpomaluje, což nahání spousta lidem obavy. Pomalý metabolismus má řadu neblahých důsledků, jako je chronická únava, přibývání na váze a vyšší hladina cholesterolu, hladiny cukru v krvi či krevního tlaku.

 

Naštěstí správná strava má schopnost výrazně zlepšit fungování vašeho metabolismu. Nestane se tak hned, nýbrž v dlouhodobém horizontu, ale je dokázáno, že právě snídaně, jakožto první jídlo dne, může zrychlit metabolismus, pokud je zdravá a nutričně vyvážená. Navíc takový ranní obřad s dobrou snídaní a šálkem lahodného horkého čaje dovede opravdu nastartovat a zlepšit den, souhlasíte?

Zde je několik typů na potraviny, které byste měli ráno jíst a pít, pokud potřebujete nastartovat metabolismus:

1. Ovesné vločky

Ovesné vločky obsahují pomalu se uvolňující sacharidy, které vám poskytnou energii na celé dopoledne. Jsou lehce stravitelné a  zdroj lehce rozpustné vlákniny, která reguluje cholesterol a glukózu v krvi. V neposlední řadě ovesné vločky snižují krevní tlak a tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy. Navíc téměř nijak nechutnají a vy si je tak můžete dochutit tak, jak máte rádi. Skvěle chutnají uvařené v horkém mléce s medem nebo rozmačkaným banánem a oříšky na způsob ovesné kaše. Také si je můžete nasypat do vaječné omelety nebo použít místo mouky do lívanců či palačinek.

Tip: vyměňte kupované snídaňové cereálie, které jsou plné tuku a cukru, za domácí zapečené mussli, které si můžete chuťově vyladit tak, jak to nezvládne žádný výrobce.

2. Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje antioxidanty, a má schopnost zrychlovat metabolismus vašeho těla. Jednoznačně nejvíce benefitů vám přinese kvalitní sypaný čaj. Pokud jeho chuť nesnesete, ochuťte si ho třeba medem, mátou či zázvorem.

3. Řecký jogurt

Řecký jogurt je plný kalcia a vitamínů. Obsahuje dvojnásobné množství bílkovin než klasický jogurt, díky čemuž se budete cítit syti po delší dobu. Opět i zde platí preferovat neochucené varianty, které si dochutíte sami například medem či ovocem, než ty ochucené.

4. Tvaroh

Obsahuje bílkoviny, které pomáhají trávit sacharidy a vlákninu, nedochází k poklesu hladiny cukru v krvi a metabolismus se nezpomaluje. Navíc vás opravdu zasytí, pokud vyberete ten v polotučné variantě. K snídani si ho můžete například osladit medem a doplnit ořechy nebo promixovat s libovolným ovocem.

5. Grapefruit

Grep je zázračné ovoce. Obsahuje vitamin C, který snižuje inzulin v krvi a brání před ukládáním přebytečného tuku. Mimo to dokáže vyhladit vrásky, podporuje funkci střev a zlepšuje imunitu. Můžete ho použít do smoothie, vymačkat si ho, či ho sníst jen tak.

6. Hrušky

Hrušky obsahují vysoké množství pektinu, který omezuje množství tuku, které tělo ukládá na horší časy. Jsou také výborným zdrojem vlákniny a díky pikantní sladké chuti je lehce zakomponujete do své snídaně.

7. Vejce

Vejce jsou nenahraditelným zdrojem bílkovin, omega-3-mastných kyselin a železa. Také obsahují chrom a minerály, které regulují hladinu cukru v krvi. Díky této kombinaci bude váš metabolismus fungovat jako hodinky.  A nejlepší věc je na nich to, že výborně chutnají, ať už na sladko (například jako zdravé palačinky), tak na slano (na tvrdo, volská oka, omelety...). Mňam!

8. Avokádo

Avokádo je zelenina bohatá na bílkoviny, vlákniny, chrom a především zdravé tuky, díky kterým budete po ránu plni energie. Vřele doporučujeme vyzkoušet toast z celozrnného chleba namazaný rozmačkaným avokádem, který dochutíte pepřem, solí a trochou citronové šťávy, na který umístíte 1 uvařené vajíčko.

9. Mandle

Nesmíme zapomínat na dalšího zástupce zdraví prospěšných tuků – ořechy. Díky obsahu esenciálních mastných kyselin zvyšují výkon metabolismu, ale pozor na množství, doporučuje se maximálně 1 hrst denně.