V košíku nejsou žádné položky.

Zkusit
  • 14denní záruka vrácení peněz
  • 100% bezpečný nákup
  • Prodej na splátky
„Zdravá“ jídla, kterým byste se měli za každou cenu vyhnout

„Zdravá“ jídla, kterým byste se měli za každou cenu vyhnout

To, že jsou některé potraviny považovány za zdravé a nízkokalorické, ještě neznamená, že jsou pro váš jídelníček nutně vhodné. Jestli se snažíte jíst zdravě a přesto neustále přibíráte na váze, asi vám unikají základní poznatky o výživě, a tím pádem kila nabíráte, místo abyste je shazovali. Je nejvyšší čas zjistit, kterým potravinám byste se měli obloukem vyhnout, abyste docílili dokonalé letní postavy, o které sníte.

To, že jsou některé potraviny považovány za zdravé a nízkokalorické, ještě neznamená, že jsou pro váš jídelníček nutně vhodné. Jestli se snažíte jíst zdravě a přesto neustále přibíráte na váze, asi vám unikají základní poznatky o výživě, a tím pádem kila nabíráte, místo abyste je shazovali. Je nejvyšší čas zjistit, kterým potravinám byste se měli obloukem vyhnout, abyste docílili dokonalé letní postavy, o které sníte.

Kupované saláty

Jestli se snažíte být fit, jsou saláty tou správnou volbou, ale jen pod podmínkou, že si salát připravujete sami. Ale pokud si koupíte salát v supermarketu nebo si ho objednáte v restauraci, možná do sebe nakonec dostanete spoustu kalorií, kterých se snažíte vyvarovat.

Proč? Protože předpřipravené saláty často obsahují tučné přísady, které vylepšují jejich chuť, jako třeba tučnou smetanu, sýr, majonézu, smažené maso nebo smažené chlebové krutony. Tyto saláty chutnají samozřejmě skvěle a není třeba se jich úplně vzdávat, ale nenechte se ošálit zdáním, že jíte zdravě, a nedivte se, že po nich nebudete hubnout.

Nízkokalorické brambůrky

Pokud jste milovníkem brambůrků, asi víte, že to není ta nejzdravější pochoutka: je plná tuků a sodíku a obě tyto přísady umí váš zdravý jídelníček pěkně nabourat. Ale výrobci dnes nabízejí mnoho druhů brambůrků s nižším obsahem kalorií a údajně bez tuku, které jsou, aspoň podle reklamních sloganů, ideální pro zdravý životní styl.

Tyto svačinky jsou možná o trochu lehčí než běžné brambůrky, ale ani tak vám nepomohou shodit nechtěná kila. Přestože mají méně tuků, stejně obsahují příliš mnoho sodíku a jsou plné přísad, které vašemu zdraví příliš neprospějí.

Nízkotučná zmrzlina

Jestli zbožňujete zmrzlinu a snažíte se zhubnout, zřejmě jste už vyzkoušeli její nízkotučnou nebo neslazenou variantu – a byli jste překvapeni, jak báječně chutná. Ale není to jen tak: nízkotučná zmrzlina je obyčejně plná cukru a neslazená zase obsahuje spoustu tuků – ta senzační chuť musí mít svůj důvod!

Jestli to myslíte se zdravým jídelníčkem vážně, dejte místo toho šanci mraženému jogurtu – jasně, asi to nebude taková dobrota jako klasická zmrzlina, je to však daleko zdravější alternativa pro vaše tělo a odpovídá zdravému životnímu stylu. Chuť můžete ozvláštnit pár kousky čerstvého ovoce, a pokud skutečně nedokážete odolat, po kousíčku hořké čokolády ještě nikdo závratně nepřibral.

Kuřecí křidýlka

Kuře se obecně považuje za zdravé a málo tučné maso – koneckonců ho doporučuje většina odborníků na zdravou výživu. Ale k těm zdravým částem patří zejména prsíčka bez kůže, a kuřecí křidýlka – to je bohužel úplně jiný šálek kávy.

Kůže kuřecích křidýlek obsahuje spoustu tuků a cholesterolu, takže byste opravdu šlápli trochu vedle. Ale tím ten průšvih nekončí: hlavním zádrhelem je to, že kuřecí křidýlka se běžně nakládají do marinády, která obsahuje ohromné množství cukru, tuků a dalších přísad, a tím pádem i hromadu kalorií. Jestliže máte v úmyslu hubnout, raději sáhněte po libových kuřecích prsíčkách a kuřecí křidýlka odložte na nějakou zvláštní příležitost.

Ovocný džus

Ovoce je přece zdravé, takže to musí platit i pro ovocné džusy, ne? Bohužel to tak není, pokud hodláte zhubnout – ovocné džusy obsahují skoro tolik cukru jako plechovka syceného nápoje, takže shodit kila navíc vám moc nepomohou.

Ovocné džusy, které koupíte v supermarketech, přetékají přídavnými cukry, takže byste se jim měli každopádně vyhýbat. Doma připravované ovocné džusy jsou o poznání lepší volbou a je to báječný způsob, jak svému tělu dodat všechny potřebné vitamíny – ale i tak obsahují hodně cukru, takže byste je měli považovat spíš za jídlo než za pouhý nápoj.

Müsli tyčinky

I když müsli tyčinky přijdou vhod, když máte málo času a potřebujete rychlou svačinku, nejsou tak zdravé, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jistěže, jsou bohaté na bílkoviny, které vaše tělo potřebuje a které skvěle doplňují váš jídelníček, ale naneštěstí to není to jediné, co obsahují.

Dřív, než je hodíte do nákupního košíku, přečtěte si etiketu: většina müsli tyčinek je také napěchovaná cukry, které mají na kila úplně opačný efekt, než zamýšlíte. Jednou za čas, když skutečně nevíte, kam dřív skočit, nejsou müsli tyčinky k zahození, ale jako pravidelná součást jídelníčku vám moc neprospějí.